2011-07-09

Frisée saláta fügével



Az ilyen meleg nyári napokon, amikor a nagy hőség csak vízparton vagy egy szoba hűvösében viselhető el, a jégbe hűtött italok mellett igazi jó választás lehet egy saláta. A saláták népszerűsége alacsony tápértéküknek, magas C-, B-vitamin és ásványianyag-tartalmuknak köszönhető. Ugyanakkor nagyon finomak és igen jó hatással vannak az emésztésre is. Salátákból kitűnő előételek készíthetők, de hússal vagy hallal kiegészítve akár egy könnyű ebéd, vagy vacsora is lehet.A frisée saláta - cichorium endivia, enyhén kesernyés ízű, nagyon szép és dekoratív saláta, nagyszerűen keverhető más salátákhoz, kevésbé kesernyés, mint a rucola. Aki a rucolát emiatt nem szereti, bátran próbálkozhat vele, főleg ha valami édessel megbolondítja. Mivel már érik a csodás füge – valahol, frisée salátát készítettem fügével.
A salátát megmostam, megszárítottam és csak a világosabb, belső részét apró darabokra tépkedtem. Hozzávágtam két lila újhagymát, sóztam, borsoztam, meglocsoltam dióolajjal és fügés balzsamecettel. A fügét meghámoztam, cikkekre szeleteltem, a salátára raktam és az egészet megszórtam mákkal. Dióval szerettem volna, de csak mákom volt. De tényleg „mákom” volt, mert így is nagyon finom lett. Csodás, izgalmas ízkombináció.

 

4 megjegyzés:

maya írta...

Igazán különleges!

wanna írta...

Így van! Érdekes ízkombináció, plusz a füge apró magvai és a mákszemek így együtt csodásak.

nina írta...

Micsoda ötlet!, dió helyett mák, és úgy látszik működik. Szép saláta.

wanna írta...

Köszi! Jól megy egymáshoz szerintem a füge és a mák. Nekem legalább is bejön.