2011-10-04

Pirított csirke paprikával, chilivel wokban



A gyors és könnyű vacsorák sorából nem maradhat ki ez a kínai-thai ihletésű fogás csirkemellből, melyet nagyon gyakran készítek, mindig olyan zöldségekkel, amilyenek éppen rendelkezésre állnak. Pillanatok alatt kész és változatos, a felhasznált zöldségektől és a fűszerezéstől függően. Természetesen készíthető sertéshússal és garnélával is, vagy kókusztejjel currynek.

Hozzávalók: 30-40 dkg csirkemellfilé, 1 hagyma, 1 chili, 2 paprika, 1 ek sötét szójaszósz, 1-2 ek halszósz, 2 ek mogyoróolaj, pár szál kakukkfű, 1 ek kapribogyó

Elkészítés:
A csirkemellet kis kockára vágtam. A wokban felforrósítottam az olajat és a csirkekockákat erős tűzön állandóan kevergetve addig pirítottam, amíg kifehéredtek, ezután beletettem a fél karikára vágott hagymát, a nagyobb kockára vágott paprikát, a chilipaprikát és 2-3 percig kevergetve együtt sütöttem. Hozzáadtam a szójaszószt, a halszószt, a kakukkfüvet, a kapribogyót, és 1 perc alatt összeforraltam. Rizzsel tálaltam.
A sózást ebben az esetben a halszósz váltja ki, melynek mennyisége ízlésfüggő. 



5 megjegyzés:

Petra írta...

Ez valami isteni! Múltkor vettem szójaszószt, ezért mindig örülök, ha a felhasználásához jó recepteket találok. Köszönöm. :))

Roza írta...

Én szeretem a kínai ételeket. Ki fogom próbálni, nagyon jól hangzik:))

wanna írta...

Én viszont annak örülök nagyon,hogy jónak és érdekesnek találjátok a receptjeim. Ha még ki is próbáljátok... :)
A szójaszósz tényleg nagyon sok mindenre jó, részben kiválthatja a sót is.

Seafalcon írta...

Kedvenc a kínai is.
(Meg az indiai is)
(Meg a török is)
(Meg az arab is)... nem folytatom, mert mindegyik.

Nincs se halszószom, se sötét szójám, mert amikor venni akartam a Nagycsarnok melletti Ázsia boltban, áramszünet volt és nem ment a pénztárgép.
- Ha nincs áram, miért nem írnak kézzel blokkot?! - méltatlankodott mellettem egy kismama.
- Mert nem működik az árleolvasó... - mondtam, és arra gondoltam, ha nincs áram megszűnik az élet.

Szóval, ha legközelebb Pesten járok lesz halszósz, és elkészítem!
Guszta! Szépek a fotóid. Sajnos én nem tudok így fényképezni. :-(

wanna írta...

Seafalcon@jó a sorrend, én is tudnám folytatni. Jó a storyd, de sajnos ez nem vicc, tényleg megszűnik.
Köszönöm a dicséretet a fotókat illetően, még van teendőm bőven :)