2011-10-22

Sült paprika ecetes lében



Nem akar a „paprikaszezon” véget érni, olyan csodás és olcsó a paprika, hogy muszáj még mindig valamit készíteni belőle. Lecsót, krémlevest, sült paprikasalátát, vagy tartósítani télére. Az egészben sült és ecetes lében eltett paradicsompaprika csodás csemege.
Elkészítése egyszerű, gyors, legalkalmasabb hozzá, mivel egészben kerül az üvegekbe, a nem túl nagy paradicsompaprika.
 

Hozzávalók: paradicsompaprika, olívaolaj a sütéshez és ecetes felöntőlé
 

Elkészítés:
A szép, hibátlan paprikákat megmostam, a paprikák zöld szárát levágtam, de csumáját és magházát benne hagytam. A paprikákat egy villával 2-3 helyen megszurkáltam, ezután kevés olívaolajon a paprikákat megsütöttem, oldalanként 3-4 perc alatt, amíg kicsit megpuhultak, összeestek. Üvegekbe raktam, az előre elkészített, korábban, a zöld paradicsomnál leírt forró  felöntőlevet (kapor nélkül) rámertem, az üvegeket lezártam, és száraz dunsztba tettem. Egy 700 ml magas formájú üvegbe általában 4-5 paprika fér. Ajánlatos a paprikákat falappal leszorítani, hogy ne emelkedjenek a lé fölé, mert a legfelső paprika megsötétedhet. Télen készíthető belőle paprikasaláta, vagy egyszerűen így fogyasztható.


4 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta, egy kis nyár lesz majd a télben amikor előveszed. Fantasztikus dolgokat késztítesz.

trollanyu írta...

Nagyon finom lehet ez is, ilyet még nem ettem. A sült paprikát imádom, úgyhogy ez is szuper. Tényleg szuper dolgokat készítesz télre.

Seafalcon írta...

Ha csütörtökön lesz még a kisbéri piacon, csinálok én is (meg paprikakrémet is)

wanna írta...

Köszi Mrita!
Trollanyu@ez a sült paprika annyira pikáns,érdemes megcsinálni, már kinyitottunk egy üveggel, pedig még hol van a tél :)
Seafalcon@Szerintem is még meg lehet csinálni, van paprika a piacon, itt legalábbis.