2011-07-24

Cukkini tésztában áfonyával



A cukkini kora nyártól őszig folyamatosan terem, piacokon kapható. Készíthető belőle, krémleves, főzelék, párolható, süthető. Nyersen, zsengén akárcsak az uborka kitűnő saláta, és természetesen kovászolható is. Nagyszerű előétel vagy köret. Mivel íze semleges, fűszerezéssel tehető változatossá, nagyon jó hozzá a kapor, a kakukkfű.Most meleg előételt készítettem belőle: cukkinit pecorinós palacsintatésztában.

Hozzávalók: 0,5 kg cukkini , 15 dkg liszt, 1 tojás, 5 dkg pecorino vagy parmezán, szódavíz, szezámmag, só, olaj a sütéshez

Elkészítés:
Legelőször lereszeltem a pecorinót. A pecorino különleges olasz kemény sajt, amely juhtejből készül. A palacsintatésztához összekevertem a sajtot és az átszitált lisztet, hozzáadtam a tojást, a sót és annyi szódavizet, hogy megfelelő sűrűségű tésztát kapjak. A kész tésztát 15-20 percig állni hagytam, sütés előtt hozzákevertem a szárazon megpirított szezámmagot. Ebbe a tésztába forgattam bele a tökgyalun legyalult cukkinit. Egy tapadásmentes serpenyőben
kevés mogyoróolajban vastag palacsintákat sütöttem belőle. Fekete áfonyával tálaltam.
 

4 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hú de finom lehet ez:) imádom a cukkinit. Áfonyával tálalva meg igazi csemege:)

wanna írta...

Iiiigen, én is, minden formában! Hátha még az áfonya is az erdőből származna, mint nálad :).

leon írta...

Ez csuda jól néz ki! Prima ötlet. Kipróbálom, talán tökkel is müködik.

nina írta...

Nagyon szeretem a cukkinit, sülve-főve ...