2011-10-06

Spaghetti alla puttanesca



A spaghetti alla puttanesca egy fűszeres, sós, pikáns, tüzes olasz tészta. Fűszerezése a dél-itáliai konyhára jellemző, nevének jelentése olaszul „szajhák tésztája”, melynek eredetéről több vélekedés is létezik. Egyes vélemények szerint nevét onnan kapta, hogy fűszeres, csípős illata csábítóan hatott a „házak” előtt elhaladókra, mások viszont azt tartják, hogy egyszerűen ez volt a legegyszerűbben és legolcsóbban elkészíthető étel a „kliensek” számára.
Sósságát a szardíniától és olívától – ezért sózni sem kell –, pikánsságát a kapribogyótól és a paradicsomtól, tüzességét pedig a chilitől kapja. Készíthető a spagetti mellett buccattiniből és linguiniből is.
 

Hozzávalók: 0,5 kg spagetti, 6 szardellafilé, 3 cikk fokhagyma, 1 egész paradicsomkonzerv (400 g), 1 ek kapribogyó, 10 dkg fekete kimagozott olívabogyó, 2 ek olívaolaj, 1 chili
 

Elkészítés:
Serpenyőben felmelegítettem az olajat, beledobtam a fokhagymát, (lényegében egy olajos- fokhagymás szósz az alap), a chilit és az apróra felvágott szardellát, melyet fakanállal kissé szétnyomkodtam, átkavartam, ekkor hozzáadtam a paradicsomot és 20 percig pároltam. Közben megfőztem „al dente” a tésztát – ez most buccattini volt –, főzési ideje 9 perc.
Ezután a kész szószhoz kevertem az apróra vágott kapri- és olívabogyót, és összekevertem a tésztával. Mivel ez így elég fűszeres, nem tettem rá már semmit, de reszelhető rá még parmezán és megszórható petrezselyemzölddel is.



4 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szeretem ezt a nevet, valamikor tanultam olaszul:) A spagetti isteni finom, nagyon gusztán néz ki a képeken. És az olaszos ízekkel nem lehet melléfogni, legalábbis szerintem mindenki szereti.

wanna írta...

Nagy kedvencem nekem is az olasz konyha, olaszul nem tudok, de szerintem is jó név, illik ehhez tésztához :)

Seafalcon írta...

Nincs is jobb egy jó kis spagettinél! Csak egy baja van: a tészta csak eteti magát, de nem laktat. Így aztán a sok-sok szénhidráttól az ember egyre alacsonyabb lesz... (mert ha nőnék is, akkor nem lennék túlsúlyos, hanem karcsú maradnék. Most az ideális magasságom úgy három méter körül lehet.) Nem baj, elteszem, és hamarost az asztalra kerül.

wanna írta...

Seafalcon@igaz, nem "nagyon" van jobb :), én is kedvelem minden formában.