2012-02-24

Vaníliás palacsinta másképp




A palacsintasütés nem tartozik a kedvenc foglalatosságaim közzé, nagyon ritkán is sütök, pedig szeretem nagyon, legyen az túrós palacsinta, Crêpe Suzette, vagy blini kaviárral. Mostanra jutottam el odáig, hogy már a levegőbe feldobva is meg tudom fordítani, gyakorlás kérdése az egész. Különböző palacsintákhoz különböző tészta szükséges, a palacsinta lehet édes, sós; készülhet vajjal, élesztővel, tejjel, vízzel.
Ehhez a sütőben készült mandulás-csokis-vaníliás desszerthez először megsütöttem a palacsintát a szokásos módon, aztán összeállítottam az alábbiak szerint.
 

Hozzávalók: 18-20 db palacsinta, 6 tojás sárgája, 0,5 l tej, 2 ek cukor, 1 vaníliarúd, 50 g darabolt étcsokoládé, 50 g darabolt és 30 g szeletelt mandula
 
Elkészítés:
A kisütött palacsintát egyenként feltekertem, 1 cm széles csíkokra, metéltre vágtam és egy vajjal kikent sütőtálba raktam. A tojást kikevertem a cukorral, beletettem a vaníliarúd kikapart belsejét, hozzákevertem a tejet, a darabolt csokoládét, a mandulát, és a palacsintára öntöttem. Végül az egészet még megszórtam szeletelt mandulával. Előmelegített sütőben 200°C fokon 30-35 perc alatt, amíg a mandula megpirult, megsütöttem.

A palacsinta a következő egyszerű alaprecept szerint készült:

Hozzávalók: 250 g liszt, 2 tojás, 3 dl tej, 1 tk cukor, 1 csipet só, 1 dl szódavíz, olaj
 
Elkészítés:
A tej felét elkevertem a tojással, a cukorral, sóval és a liszttel, azután a többi tejjel és annyi szódavízzel, hogy megfelelő sűrűségű palacsintatésztát kapjak (általában annyi fél dl vizet teszek bele, ahány tojást használtam). A masszát csomómentesre kevertem, fél órát pihentettem; utána kevés olajon forró serpenyőben a palacsinta mindkét oldalát megsütöttem.



12 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Ez tényleg másképp készült. Ilyet még nem ettem. Láttad valahol, vagy Te találtad ki?

Katucikonyha, írta...

Állati jó! Nagyon szépek a garnélás képeid is, csak azért nem rajongok. :-) De most úgy megörültem a palacsintának, főleg, hogy egész héten kívántam. :-)

Petra írta...

Hű de jó! Most már én is palacsintára vágyom! :))))

trollanyu írta...

Hát igen, a palacsintasütés nekem sem a kedvencem:) DE hogy miért, az nem tudom. Nagyon jó ötlet ez a variáció is, a palacsinták könyvében láttam hasonlót, de még nem készítettem sosem, mert ugye ehhez is először csak meg kell sütni azokat a palacsintákat:)

Seffer Lilla írta...

Csatlakozom hozzátok, nekem sem a kedvencem a palacsintasütés, annál inkább a palacsinta evés...:) Nagyon guszta lett!

Jayanthy Kumaran írta...

awesome version...feel like tasting now..;P
Tasty Appetite

Elisabeth írta...

Hát bizony ez egy nagyon gazdag és gourmet finom palacsinta variáció. 6 tojás sárgája nagyon gazdag izt adhatott a piritott mandula, vanilia rud, a csokoládé...kimondottan elegáns, és fantasztikus!

Turák Kinga írta...

erre még várni kell! szinte vadásszuk a tojást :)

tücsi írta...

Én nem gondolkodtam még azon, hogy szeretek-e palacsintát sütni vagy nem, megcsinálom. Azt nem mondom, ha valaki elkészíti, hogy annak nem örülnék jobban, de sajnos nálunk csak én csinálom. És ha az ember-lánya enni akar......
Nagyon klassz ez a recept. Jó ötlet!:))

mellissina2 írta...

Most mentettem el a palacsinta recepted,még a héten elkészítem,szuper!Ötletes!

A garnélás képed kedvet hoz,nem tudom hol kapok frisset,vagy jó a mirelit is?

wanna írta...

Azért vágtam fel a palacsintákat mert nem lettek szépek, a széle repedezett,vékony lett, már vettem azóta egy palacsintasütőt :)

Ami a friss garnélát illeti, a Nagycsarnokban szoktam venni, de, ha ez gond, akkor különböző méretű, előfőzött garnéla, nem mélyhűtött !!, kapható a Metro halas pultjánál.

mellissina2 írta...

Köszi,akkor mélyhűtött nem!
Viszont a palacsinta igen!