2012-04-16

Csokis-mandulás keksz



Ami nekünk a linzer vagy a mézes keksz, az amerikaiknak ez a csokis, lágy keksz, a chocolate chip cookie. Nagyon finom, elkészítése egyszerű, sokáig eltartható, igazi vendégváró keksz, teához, kávéhoz ideális. Az alaprecept összetevői: liszt, vaj, cukor, csokoládé, ami egyéni ízlés szerint bővíthető mandulával, mogyoróval.
Nagyon sokat hallottam, olvastam róla, most jött el az ideje, hogy elkészítsem. Az ötletet ezen a blogon található recept adta, a megvalósítás, természetesen, egyéni elképzelés szerint történt. Jó lett!

Hozzávalók: 300 g liszt, 200 g vaj, 100 barna lágy nádcukor, 100 g cukor, 2 tojás, 1/2 kk só, 1 tk sütőpor, 1 vaníliás cukor, 100 g darabolt keserű csokoládé, 100 g szeletelt mandula

Elkészítés:
A cukrot és a vaníliás cukrot kikavartam a vajjal, hozzáadtam a tojást, és végül a sütőporral és sóval elkevert, átszitált lisztet. Ezután hozzákevertem a kis darabokra vágott étcsokoládét és a száraz serpenyőben kicsit megpirított és lehűtött mandulát. A kapott masszát alaposan összekevertem, fóliába csomagoltam és 1 órán keresztül a hűtőben pihentettem. Ezután, kézzel a masszából kis golyókat formáztam, melyeket szétlapítottam, és sütőpapírral kibélelt tepsiben, 180°C-fokon, légkeverésen 10-15 perc alatt megsütöttem.
 

3 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Hmm, ez nagyon jól néz ki, jöhetne egy-két darab, elmajszolgatnám, így blognézegetések közben...:)

Vicuska írta...

Én is kedvelem az ilyen típusú kekszeket.

mellissina2 írta...

Nagyon jól néz ki! Már próbálkoztam keksz sütéssel,de még nem igazán jött össze.Majd idővel.