2012-06-04

Spárgakrémleves lestyánnal



A spárga szezonális, de igazán sokoldalú zöldség. Készíthető belőle leves, krémleves, süthető au gratin, párolva bármilyen saláta alkotórésze lehet, hollandi mártással pedig igazán különleges csemege. A spárga tisztításáról, tárolásáról, főzéséről szerzett tapasztaltaimról egy korábbi - Még egyszer a spárgáról - bejegyzésben írtam.

 

A spárgakrémleves nagyon gyorsan elkészíthető, finom, elegáns leves. Szerintem fehér spárgából az igazi. A lestyán mellett/helyett készíthető petrezselyem- és bazsalikomlevéllel is.
Hozzávalók: 300 g fehér spárga, 1 l csirkealaplé, 1 tojás sárgája, 100 ml tejszín, 1 kk vaj, frissen darált só, bors és reszelt szerecsendió, friss lestyánlevél, chiliszál
Elkészítés:
 A spárgát alaposan megmostam, héját lehámoztam, fás végét levágtam, feldaraboltam. A lehámozott héjat, mivel sok értékes ásványi anyagot tartalmaz, kevés sós vízben megfőztem, leszűrtem, és a kapott levet az alapléhez öntöttem. Beletettem a feldarabolt spárgát, hozzáadtam a vajat és megfőztem. Ezután botmixerrel pürésítettem, ízesítettem sóval, borssal, szerecsendióval. A tojássárgáját egy kézi habverővel elkevertem a tejszínnel, és folyamatos kavarás mellett a leveshez adtam, mellyel mérsékelt tűzön összeforraltam. Apróra vágott lestyánlevéllel és chiliszállal tálaltam.

4 megjegyzés:

Erika írta...

Nagyon finom lehet! Rengeteg krémlevest készítettem és érdekes, hogy a spárga eddig kimaradt! Na de majd most...:)

Elisabeth írta...

Gyonyoru a krem levesed, es a foto is, csak sajnos nem tudom mi az a lestyan!

wanna írta...

A lestyán, angolul lovage, zellerre,petrezselyemre emlékeztető fűszernövény.

mellissina2 írta...

Nagyon guszta ez a krémleves,szeretem a krémleveseket!Az összes fényképezésed csodás!