2013-05-12

A zöldségleves



Nálam az előétel – antipasti, hors d'oeuvre, закуски – nagyon fontos, legyen az leves, hideg, vagy meleg fogás. Ezek készítik elő a gyomrot a főfogás, és végül a desszert befogadására. Elvem: mindenből egy kicsit, ezért szeretem különösen a kínai, thai, japán, olasz, orosz konyhát, ahol ez az elv igazán jól érvényesül, lehet, sőt kötelező „csipegetni”, mindent megkóstolni.


Ahogy korábban már írtam, a zöldségleves is azokhoz az ételekhez tartozik, amelyeknél óriási szerepet játszik a fantázia. Különböző friss, zöld fűszerekkel készítve mindig más-más ízvilágú levest kapunk. Ezért nagy kedvencem a minestrone, az olasz zöldségleves, amely a 4-5 alapzöldségből kiindulva, bármilyen szezonális zöldséggel – szárzeller, édeskömény, bab, burgonya – bővíthető, és tésztával gazdagítható.


Hozzávalók: 2 l csirkealaplé, 2 sárgarépa, 2 burgonya, 1/4 közepes káposzta, 1 karalábé, 1 paradicsom, 1 hagyma, 1 ek olívaolaj
Fűszerezés: só, bors, friss petrezselyemlevél
 

Elkészítés:
A felmelegített olívaolajon üvegesre pároltam a finomra vágott hagymát és a kockára vágott sárgarépát, karalábét. 2-3 percig együtt pároltam, utána felöntöttem az alaplével (aki húsalaplét nem használ, vízzel), hozzáadtam a felkockázott burgonyát, a cikkekre vágott paradicsomot és a csíkokra vágott káposztát. Felforraltam és lassú tűzön addig főztem, amíg a burgonya és a káposzta megpuhult; 10 perc. Sóztam, borsoztam, és tálaláskor petrezselyemlevéllel megszórtam.
 

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Imádom a leveseket én is, főleg a zöldséglevest! Már alig várom, hogy friss borsóból főzhessek egy aranysárga finomságot...Tetszik a Te verziód is, minestrone levest még nem kóstoltam/készítettem, de már beterveztem! :)

Elisabeth írta...

Már gyerek korom óta nagyon szerettem a leveseket, és mindig is volt nálunk. Mostanában is sok fajta leveseket főzők...nagyon csábitó és finom a zöldség levesed, igazán kitünően sikerült, guszta, és finom!