2023-07-28

Fagylalt egyszerűen....


Nyáron óriási kedvenc a fagyi, ezért is nagy ötlet ez a recept. Gyors, finom és fagylaltgép sem kell hozzá. Nem mellesleg csak két fontos hozzávalóból áll és ízesíthetjük kedvünk szerint. Ez a két alapanyag a minimum 30 %-os tejszín és a sűrített tej.

Nálam a sűrített tej beszerzése lett a "kemény dió", de nem volt lehetetlen. Az ízesítés lehet vanilia, csokoládé és bármilyen gyümölcs. Én mostanában, mivel érik a szilva, és csoki nálam mindig van, ez a kétfajta készült.


Hozzávalók: 400 ml tejszín, 400 g cukrozott sűrített tej (fém dobozos), ízesítés: gyümölcs,  csokoládé..

Elkészítés:

Verjük fel a tejszínt habbá, keverjük hozzá a sűrített tejet és 400 g összeturmixolt gyümölcsöt vagy 50 g kakaóport, attól függően, hogy gyümölcs- vagy csokoládéfagylaltot akarunk készíteni. Én úgy készítettem most mind a kétfélét, hogy az alapmasszát kettéosztottam és ízesítettem gyümölcsösre és csokoládésra. 

Az így összeállított fagylaltalapba adjunk durvára  vágott csokoládét. Csodás textúrája lesz így a fagylaltnak, a csokoládé roppanós marad. Fontos, hogy legalább 75 % -os keserű csokoládéval készítsük.

Töltsük a masszát fagyasztható dobozokba és fagyasszuk legalabb 8-12 órát. 

Találáskor vágjunk még a fagylaltra csokoládét, mert abból sosem elég. 

Ha kisebb adag és "könnyebb" fagylaltot készítenénk, akkor csökkentsük a két fő összetevő mennyiségét: 200 ml tejszín, és 200 ml sűrített tej, az ízesítés maradjon. 

Nincsenek megjegyzések: