2011-07-10

Citromos nyelvhal



A heti legalább egy halétel étrendbe iktatását betartva, most nyelvhalat készítettem főtt burgonyával. A nyelvhal a lepényhalak csoportjába tartozik, angolul sole, nevét a latin solea – szandáltalp – szóból kapta, más nyelvekben, ugyanúgy, mint a magyarban, formája miatt a nyelvről nevezték el; németül Seezunge, spanyolul lenguado. Igazán kitűnő ízű hal, legegyszerűbb elkészítési módja, szerintem, a grillezés. Különböző mártásokat készíthetünk hozzá. Mint a tengeri halakhoz általában, kitűnő hozzá a vajmártás, a „beurre blanc”, ahogy már a laposhalnál, említettem.

Hozzávalók: 2 nyelvhalfilé, 75 g + 25 g vaj, 1 sonkahagyma, só, bors, 1/2 citrom, 2 cl száraz fehér bor

Elkészítés:

A halakat általában vajban, vagy vaj és olívaolaj keverékében sütöm, a lazacnál leírtak szerint. A nyelvhalat most vajon grillserpenyőben oldalanként 3-3 perc alatt megsütöttem. Letakarva, melegen tartottam. A mártáshoz a serpenyőben visszamaradt vajban megpároltam egy nagyon apróra vágott sonkahagymát, daráltam rá borsot, sót, hozzáöntöttem a bort, belecsavartam a citrom levét és 75 g hideg vajjal (melyet kis kockákra vágva részletekben adtam hozzá) besűrítettem, a végén összevágott petrezselyemzöldet kevertem bele. Ennyi. Gyors és finom. Petrezselymes főtt újburgonyával tálaltam.

 

Nincsenek megjegyzések: