2011-09-10

Zelleres paradicsomleves



A mediterrán étrend számos egészségre kedvező hatása ismert, diétázók körében is egyre inkább a figyelem középpontjába kerül. Legfőbb jellemzői: rendkívüli gazdagság halakban, zöldségekben, gyümölcsökben, olajokban, ecetekben. Jellegzetes fűszerei a bazsalikom, az oregánó, a kakukkfű, a menta, a koriander.
Külön említést érdemel a paradicsom széleskörű felhasználása, amely talán az egyik legegészségesebb zöldség. Fogyasztható nyersen, főzve, sütve, aszalható, konzerválható, nem képzelhető el nélküle olasz pizza vagy pasta. A mediterrán konyha már-már filozófia: jó ételek, jó borok, kellemes társaság.
Nagy kedvencem ez a fűszeres, izgalmas paradicsomleves.
 

Hozzávalók: 1 kg paradicsom, 1 szárzeller, 2 paprika, 1 chili, 1 hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 zsemle, só, bors, olívaolaj
 

Elkészítés: 
Egy fazékban az olajon megfuttattam az apróra vágott hagymát, fokhagymát, hozzáadtam a cikkekre vágott, meghámozott paradicsomot, lassú tűzön felforraltam, hogy a paradicsom levet eresszen, akkor hozzáadtam a csíkokra vágott paprikát a feldarabolt szárzellert, a chilit, sóztam, borsoztam és 20 perc alatt készre főztem. Ezután botmixerrel pürésítettem és fokhagymás olajon pirított zsemlekockával tálaltam. Ha a paradicsomok nem volnának elég érettek, a leves ízesíthető, még harmonikusabbá tehető pár csepp méz vagy kevés cukor hozzáadásával. 
 

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Annak ellenére, hogy nem vagyok leveses típus, ez tetszik! :)
Kérlek, nézz be hozzám, szeretnék neked egy díjat adni!

Vicuska írta...

Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam:
http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

wanna írta...

Köszi!