2011-10-07

Torta della Nonna - vanília-krémtorta őszibarackkal



Mint korábban már többször említettem, kedvenceim a gyümölcsös, habos desszertek, ha szép gyümölcsöt látok, rögtön beindul a „fantáziám”: valamit sütni kéne belőle/vele, vagy fordítva, egy érdekes recept is inspirál. Valahol láttam egy Torta della Nonna receptet, rögtön elhatároztam, hogy megsütöm, persze egy kicsit másképp. Méghozzá gyümölccsel: körtével, vagy őszibarackkal.
Mivel erősen közeledik az ősz, és körte télen is lesz, őszibarack nem biztos, ezért ez utóbbira esett a választásom. A torta csodálatos lett: lágy, krémes, gyümölcsös – mondhatnám: „csábító”. Szerintem bármilyen gyümölccsel „működik”.
Az eredeti toszkán Torta della Nonna ricottával készül, természetesen gyümölcs nélkül, és a tetejére fenyőmag jár, citromhéj helyett narancshéjat reszelnek bele, és nemcsak a krémbe, hanem a tésztába is. Legközelebb így készítem.

Hozzávalók:
- a tésztához: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 3 tojás sárgája, 10 dkg porcukor, egy csipet só;
- a krémhez: 6 tojássárgája, 15 dkg cukor, 5 dkg liszt, 6 dcl tej, 1 vaníliarúd, 1 citrom lereszelt héja, 6 őszibarack, porcukor meghinteni

Elkészítés:
A vajas tészta készítésénél alapkövetelmény, hogy hideg anyagokkal és gyorsan dolgozzunk. Először az átszitált lisztet „morzsoltam” össze a vajjal, ezután adtam hozzá a cukrot, sót és a tojássárgákat. Gyorsan összedolgoztam, cipót formálva, fóliába csomagolva egy órára a hőtőbe tettem.
Közben elkészítettem a krémet. Egy fazékba öntöttem fél liter tejet, beletettem a vanília kikapart belsejét és a lereszelt citrom héját, forráspontig hevítettem. A tojások sárgáját kikevertem a cukorral, belekevertem a maradék tejet és a lisztet, majd hozzáöntöttem az előzőekben felforrósított vaníliás tejhez, melyet folyamatos keverés mellett krémmé sűrítettem. A kész krémet folpackkal letakarva (hogy ne bőrösödjön be a teteje) hagytam kihűlni.
Az őszibarackokat négybe vágtam, meghámoztam. 
Ezután a tésztát két kör alakúra kinyújtottam, az egyiket a kivajazott 24 cm átmérőjű formába helyeztem úgy, hogy 3 cm pereme legyen. A tésztalapot villával megszurkáltam, ráraktam az őszibarackcikkeket és ráöntöttem a vaníliakrémet. A másik tésztalappal az egészet lezártam, a felesleges tésztát késsel eltávolítottam. A tetejét villával megszurkáltam, tojássárgájával megkentem és 175°C sütőben, légkeverésen 40 perc alatt készre sütöttem. Miután kihűlt tetejét porcukorral megszórtam. 
A megmaradt tojásfehérjéből Pavlova-t sütök.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon tetszik, finom lehetett! :)

wanna írta...

Tényleg nagyon finom lett, pillanatok alatt elfogyott. Köszönet érte Trollanyunak, ugyanis tőle származik az ötlet :)

trollanyu írta...

De nagyon jól néz ki így gyümölccsel:) Sokkal finomabb is lehet, ezt meg én fogom kipróbálni legközelebb. A tojásfehérjére nekem is van már ötletem, de nem Pavlova. Az is nagyon finom, először arra gondoltam én is. Kíváncsian várom majd milyen Pavlovát sütsz:)

wanna írta...

Köszi!!! Legutóbb epres-kivis Pavlovát sütöttem, most még 1 picit gondolkodom :)

Itt találod a blogon :
http://relaxotour.blogspot.com/2011/04/pavlova-orias-habcsok.html

Roza írta...

Hogy milyen istenien néz ki!:)

leon írta...

Tényleg szuperül néz ki, nem kétséges, hogy finom is.