2011-11-26

Narancsos mascarpone torta



A mascarpone tejszínből készült túró állagú, sótlan, olasz lágy sajtféle, egy univerzális dolog, az lesz belőle, amit beleálmodunk. Édesítve a legkülönbözőbb desszertek alapanyaga, legismertebb ilyen a tiramisu, sósan, más markáns sajtokkal keverve, szendvicsekre kitűnő. Mivel általában a gyümölcsös, habos süteményeket részesítem előnyben, de a nyári gyümölcsök szezonja már véget ért, viszont mindenütt csodás narancs kapható, a mai desszertem alapja piskóta, mascarpone és narancs.


Hozzávalók: 3 narancs, narancsdzsem, csokoládé (75%-os) 
- a  piskótához: 5 tojás, 5 ek liszt, 5 ek cukor, ½ mk sütőpor 
- a krémhez: 25 dkg mascarpone, 25 dkg túró, 200 ml tejszín, 5 dkg porcukor, 1 dcl édes Tokaji Muskotály, 1 citrom lereszelt héja, 1 vaníliarúd
 

Elkészítés:
Először megsütöttem a piskótát a korábban leírtak szerint, egy 26 cm átmérőjű tortaformában. Miután kihűlt, vízszintesen kettévágtam. Míg a piskóta sült-hűlt, meghámoztam a narancsokat és a cikkekből kihámoztam a gyümölcshúst. A krémhez először kézi habverővel kikevertem a túrót a porcukorral, ráreszeltem a citromhéjat, hozzáadtam a vaníliarúd kikapart belsejét, a bort, végül a mascarponét és a tejszínből felvert habot. Az alsó tortalapot megkentem a saját készítésű mandarindzsemmel - nem volt most narancsdzsemem, de ezzel is kitűnő lett -, ráraktam a narancshúst, erre egyenletesen elsimítottam a krém 2/3-t, ráhelyeztem a felső tortalapot, melyet bevontam a maradék 1/3 rész krémmel és 2 órára hűvös helyre helyeztem. Tálalás előtt csokoládéforgácsot szórtam rá, melyet egyszerű gyümölcshámozóval készítettem.
 

10 megjegyzés:

Vicuska írta...

Találóan fogalmaztál a mascarponéról- az lesz belőle, amit beleálmodunk... Mennyei álom készült általad! :)

Petra írta...

Egyetértek! Már megint nagyot alkottál. :)

Névtelen írta...

Nagyon szép lett!

mellissina2 írta...

Wanna!
Tökéletes a süti,és tökéletes a kép is!nagyon elegáns!
Nagyon finom lehet!

trollanyu írta...

Egyetértek én is:) A mascarpone egy nagyon sokoldalú finomság, naranccsal, piskótával pedig tökéletes desszert lett belőle:) Egy kis díszítés és karácsonyi torta lesz belőle.

Katucikonyha, írta...

Nagyon-nagyon jól néz ki, csodás lehet ez a krém!

wanna írta...

Mindenkinek nagyon köszönöm a hozzászólást, a kedves szavakat.

@trollanyu vehetjük ezt az én "próbasütésemnek" :)

@Katucikonyha ez a krém tényleg nagyon finom, gyümölcsös, habos, pikáns, érdemes kísérletezni is vele, pl. más dzsem és gyümölccsel stb.

Elisabeth írta...

Nalunk meg nincs itt a narans szezon Floridaban, Californiai narancsot kaphato itt, most. A Floridai narancs majd csak jovo honapban kezdodik, egesz tavaszig itt.
Csodalatos szep, a szin, es az ize a Tiramisudnak, meg egy alom!
Gratula!

wanna írta...

@Elisabeth, itt sajnos sosincs igazi narancsszezon, mint nálatok, ez a szezon a görög, a spanyol narancsot jelenti, finom mindkettő.
A tiramisu tényleg nagyon sokoldalú valami, nemcsak kávéval "működik"

tücsi írta...

Szuper sütit sütöttél már megint.
Tényleg mennyei álom.:))