2011-11-24

Linzerkarika - pávaszem



Az omlós linzertészta – alaprecept, nagyon sok gyümölcsös sütemény alapja, sok minden készíthető belőle. A Habos almatorta, a Körtetorta mandulával vagy a Tarte Tatin is ezek közé tartoznak. A linzerkarika, vagy pávaszem, ahogyan anyukám receptes füzetében szerepel, nálunk az ünnepi asztalok elmaradhatatlan aprósüteményeinek egyike volt.
Ezért ezt a nevet megtartom, még ha „hivatalosan” nem igazán helyes. Nekem, sőt a gyerekeimnek is ez – pávaszem.
 
Elkészítés: 
A vajas tésztát a Torta della Nonna-nál leírtak szerint készítettem el. Utána, a hűtőből kivéve, a tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, és egy pohárral karikákat szaggattam belőle. Aztán a karikák feléből még gyűszűnyi kis karikákat vágtam ki. Ez lett a linzerkarika felső része. A karikákat előmelegített sütőben 180°C fokon 8-10 perc alatt aranyszínűre sütöttem. Miután kihűlt, a lyukas karikákat porcukorral megszórtam és saját készítésű barackdzsemmel az alsó és felső karikákat összeragasztottam. 
 

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki!

trollanyu írta...

Nagyon szép a kép:) A linzer nagyon népszerű szerintem minden gyereknél. Nálunk általában virág formában készül és ez a virágos süti:)

Katucikonyha, írta...

Nagyon jól néz ki tényleg, a kép is nagyon jól sikerült!

ManóMérce írta...

ez csak akkor lehetne szebb, ha az én tányéromon illatozna:)

Vicuska írta...

Karácsonyra sütöttem 2 hatalmas tepsivel, ezek szerint elrepült egy év, mert valószínűleg idén is készül, mindenki szereti, a tieid csábítóan bájosak!

Petra írta...

Nagyon gusztusos. Imádom a fotóidat. Öröm nézni! :)

Jayanthy Kumaran írta...

wow...sounds scrumptiously tasty..
first time here..love your space...
awesome posts with lipsmacking cliks..
Am your happy follower now..;)
do stop by mine sometime..
Tasty Appetite

Elisabeth írta...

Wanna, nagyon is igazad van a linzer tészta készitésével...nálunk shortbread tésztának hivják ezt az alaptésztát. Én már gyerek korom óta imádom a Linzer karikákat, emlékszem széjjel szoktam szedni és külön edtem a részleteket.
Nagyon guszta, és finom...a fotóid mindig gyönyörüek!

wanna írta...

Mindenkinek köszönöm !!!!

@Jay I am very glad to have You between my followers. Thank You for your kind words and invitation to visit your blog. Your blog is very impressive and useful for me and all fans of Indian cuisine.

Éva írta...

Liebe Anna!Ich gratuliere Dir!Mir gefallen die Bilder,aber hilf mir bitte beim Kochen!Tschüs:Éva.

wanna írta...

@Eva, danke! Ich freue mich Dich hier zu sehen, natürlich ich bin bereit Dir zu helfen. Stelle bitte Deine Fragen hier.

Shoutforfood írta...

Ooh, that picture on top is so drool-worthy!