2014-05-29

Sajtos tallér rozmaringgal



A sajtos rudak, ropik, „rágcsálnivalók” fontos, elmaradhatatlan kellékei a partiknak, buliknak. Gondolom, mindenkinek van rá egy tuti receptje. Van a sok helyen csak a világ legfinomabb sósrudacskájának „titulált” – liszt, margarin, ecet és vízből álló sajtos rúd, aminek csak a tetejére kerül sajt, vannak a kelt, élesztős tésztából készült sajtos tekercsek, és vannak a kettő közötti variációk. Nagyon széles a skála.
Nálam minden sütemény kizárólag vajjal készül, sokszor még az ételek is, nem „félünk” a vajtól, hogy hizlal.
Az én sajtos rudacskáim tartalmaznak tojást, vajat, tejfölt, és a tésztába is kerül reszelt sajt.



Ez vált be, nem „fűrészporszerű”, de ropogós, és nagyon finom. Ez a tallér is pontosan a korábban leírt sajtos rúd receptje szerint készült, annyi különbséggel, hogy a tésztába a hozzávalók mellé egy evőkanálnyi apróra vágott rozmaringot kevertem, és a tésztából nem cipót formáltam, hanem két kb. 5 cm átmérőjű rudat. A tésztát ugyanúgy fóliába csomagoltam, pár órára a hőtőbe tettem, és a rudakból kb. 5 mm vastag tallérokat vágtam. A sajtot most nagyon apróra reszeltem. Vághatjuk a tallérokat kicsit vastagabbra is.
Rozmaring helyett keverhetünk bele kakukkfüvet, a tetejére szórhatunk szezámmagot, köménymagot vagy mákot.

 

1 megjegyzés:

teller-cake írta...

Én is a vajra szavazok! Meg ezekre a gyönyörű tallérokra.... :))