2011-04-19

Gombasaláta vargányából



A saláták sorában fontos szerep jut a gombasalátáknak, mivel ezek már a fehérjepótlást is megoldják. Ez a saláta is kitűnő csemege, nemcsak vegetáriánusoknak, de előételnek, vagy talán egy könnyű vacsorának is bármikor megfelel.A jó gomba nálunk meglehetősen problémás dolog, főleg télen, mert az állandóan kapható csiperke, szerintem, nemigen rendelkezik magas élvezeti értékekkel.
 
Talán még a laskagomba is jobb választás, de már egyre több helyen kapható a különlegesebb ízű, illatos shiitake gomba. Azonban kedvenc gombám a vargánya, szezonban gyűjteni is szoktuk, ha nem találunk eleget, akkor veszünk a piacokon, hogy télére is el tudjunk tenni belőle. Ennek két módja van, a szárítás és a konzerválás. Ezt a salátát is egy ősszel eltett vargányából készítettem. A gomba maga olyan finom, hogy a salátához csak zöldhagymát és kevés paprikát vágtam, melyet fehér balzsamecettel és dióolajjal locsoltam meg. Csoda finom lett!
Júniusban már megjelenik az első vargánya a piacokon, érdemes kipróbálni. Ha friss gombából készítem, akkor a gombát megtisztítom, megmosom, feldarabolom, sós vízzel leforrázom, leszűröm és marinádot készítek ecetből, cukorból, sóból és fűszerekből (5-6 szem egész bors, 1 szegfűbors, 1 babérlevél), melyben 10 percet főzöm. Ezután a fentiek szerint hagymával, olajjal, esetleg balzsamecettel ízesítem.

Nincsenek megjegyzések: