2021-03-30

Káposztás tészta



A káposztás tészta - káposztás cvekedliként is ismert - egy klasszikus magyar étel. Elkészítése roppant egyszerű, a tésztát sós vízben meg kell főzni, a káposztát pedig lereszelni, olajon/zsíron megpirítani és a végén összekeverni. Fogyasztható édesen, sósan, de szerintem sóval és sok borssal az igazi.
Be kell vallanom, eddig csak egyszer-kétszer ettem, azt sem én készítettem.
Mivel így kora tavasszal nem nagyon van választék szezonális zöldségekből (káposzta, burgonya, sárgarépa, cékla, kelbimbó... ), hát húsmentes napokon ezekből kell "varázsolni".
Így jött az ötlet, hogy legyen káposztás tészta az ebéd. De "konyhatúrásként" gondolni sem bírtam rá, hogy lereszelt káposzta kerüljön a tésztára.
Így aztán a párolt káposztához hasonlóan a káposzta vágva lett és nem pirítva, hanem párolva. Naaagyon jó lett! A jövőben a káposztás tésztát csak így fogom készíteni.


Hozzávalók: 500 g fodros kocka, 1 kg káposzta, 50-60 g kolozsvári szalonna, 1 fej hagyma, 1 ek fehér borecet, 1 ek almaecet, 1 tk nádcukor, 1 mk köménymag, 1 mk édesköménymag, só

Elkészítés:

A káposztát gyaluljuk le és sózzuk be 15-20 percre. 

A tésztát sós vízben főzzük meg.

Egy lábasban olvasszuk meg a kis kockára vágott kolozsvári szalonnát, dobjuk rá a köménymagokat, pirítsuk pár percig, amíg pattogni kezdenek és süssük meg rajta a csíkokra vágott hagymát. Ha hagyma kész, rakjuk rá a sóból kinyomott káposztát. Pároljuk a káposztát 10-12 percig, nem érdemes szétfőzni. Így megtartja szép világos színét és textúráját. 

Ekkor adjuk a káposztához a cukrot, a kétféle ecetet és pároljuk pár perc alatt készre.

Keverjük össze a leszűrt tésztával és tálaljuk frissen darált borssal.

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Ezt hogy szeretem... borsosan és édesen! :-))

wanna írta...

Megértelek, igazán könnyen elkészíthető, variálató és nem mellesleg finom étel :)