2011-03-11

Harcsa kapros uborkamártással



Nagyanyáinknak még természetes volt, hogy ha péntek, akkor böjtöltek: ki szigorúbban, ki lazábban, nem beszélve a húsvét előtti nagyböjtről. A böjt az életük része volt. Ez bizony ma is, ha nem is vallási, de egészségi okokból is hasznos lenne.
Mi van helyette? Mindenféle rendszertelen léböjt és egyéb kúrák, melyek szakember kontrollja nélkül többet árthatnak, mint használnak. Pedig a hangsúlyt ma is az ésszerűségre kellene tenni, az egészséges, jó minőségű alapanyagokból készült friss, pillanatok alatt elkészíthető ételeket kellene választani, és legalább egyszer hetente halat fogyasztani.
Ki ne ismerné a harcsaparikást túróscsúszával, vagy a rántott harcsát. Nem éppen diétás fogások. Én is harcsát készítettem, csak egy kicsit másképp, mely lehet böjti ebéd és egy könnyű vacsora is.
Először az uborkamártást készítettem el és közben megfőztem a burgonyát. A halat sütés előtt 10 perccel besóztam, utána lisztbe forgatva, vajon, oldalanként 3-4 perc alatt (a halszelet vastagságának függvényében) kisütöttem. A serpenyőben fennmaradt vajon megforgattam egy kis friss kaporral a megfőtt burgonyát. Azonnal tálaltam. Mivel böjt van, ma bort nem kínáltam hozzá.

Uborkamártás:
1 kígyóuborka
1 hagyma
olaj, só, tarka bors, kapor
1 dl tejszín

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre sütöttem, hozzáadtam a julienre vágott uborkát, fűszereztem, sóval, tarka borssal, kaporral, hozzáadtam a tejszínt és pár perc alatt összeforraltam.

Nincsenek megjegyzések: