2011-05-03

Sertésflekken salátával



A roston, grillen vagy nyárson sütés, talán az egyik legősibb sütési mód. Grillezhető hús, hal, gomba, paradicsom, cukkini, édeskömény, bármi. A roston sült hús íze utánozhatatlan, semmilyen más módon nem érhető el ez az íz.

Leglényegesebb, szerintem, a hús minősége, de ezenkívül is nagyon sok tényező befolyásolja az eredményt.


Ezek: a hús előkészítése, pácolása, a megfelelő sütési idő megválasztása, de még a parázs elkészítéséhez használt fa - már ha nem faszenet használunk - fajtája is. Más íze lesz a húsnak, ha bükk, más ha tölgy, vagy akácfa parazsán sütjük. 


A flekken elkészítéséhez én nagyon kevés fűszert használok, mert már a jó minőségű hús, sózva-borsozva magában is kitűnő ízeket eredményez, a módszer miatt. Aztán a különböző zöld fűszerektől, salátáktól kezdve, a különböző barbecue szószokig bármivel tálalhatjuk. Kitűnő hozzá a thai chiliszósz is.
Flekkenhez a sertéstarja a legmegfelelőbb, most hat szelet kicsontozott tarjából készítettük. A szeleteket kissé kivertem, széleit késsel kicsit bevagdostam, színes borsot daráltam rá, a szeletek közzé hagymakarikákat rakva, melyeket két fólia között szintén kicsit „kivertem”, hogy levet eresszenek, egy éjszakára a hűtőbe tettem. Sütés előtt egy órával egy kevés száraz fehér bort öntöttem rá, közvetlen a sütés előtt leszedtem róla a hagymakarikákat, megsóztam.


Grillrácsra rakva a parázson oldalanként 6-8 perc alatt szép barnára sültek.
A saláta hozzá paradicsomból, retekből, zöld hagymából és fejes salátából készült, melyet sóztam, borsoztam, dióolajjal és modenai balzsamecettel meglocsoltam. 


1 megjegyzés:

nina írta...

Tényleg nem kell sok fűszer a flekkenre, nagyon finom már maga a parázson sült hús is. Kipróbáljuk ezt a módszert is.