2011-05-20

Ha péntek, akkor hal



Nálam, ha péntek, akkor hal kerül az asztalra. Ez az alap, legalább heti egy alkalommal halat készítek. Viszont ha sikerül szép és jó halat kapnom, akkor többször is. Ugyanis nálunk, sajnos csak beszédtéma az egészséges táplálkozás, a friss halválaszték igen szegényes: ponty, harcsa, busa, max lazac, különlegesebb halakat esetleg a Nagycsarnokban kaphatunk, nem beszélve most az árakról. Nyáron a Balatonnál hekket sütnek, mert „balatoni hal” a kereskedelemben, úgy tűnik, nem létezik, esetleg a rapsicoknál szerezhető be. Legalábbis ez a mese járja, de ez nekünk még nemigen sikerült. Pedig ez nem mindig lehetett így, legalábbis gondolom, mert a régi szakácskönyvek tele vannak csodálatos halételekkel: fogas, süllő, sügér, angolna receptekkel.

Miért jó a péntek? Mert rendszert visz az étkezésünkbe. Lényegében lehetne ez a hét bármely napja, ha nem vallási meggondolásból „böjtölünk”, mert ha kiválasztunk egy bizonyos napot, mivel mi választottuk, igyekszünk ezt betartani, és egy idő után ez valahogy természetessé, az életünk részévé válik. És tettünk egy nagy lépést az egészséges táplálkozás felé. A halak és rákok is, azért is a kedvenceim, mert nemcsak finomak, hanem egy kis fantáziával sokféleképpen készíthetők, legyen ez előétel, főétel, ebéd, vagy vacsora.
Ezt a halat most előételnek szántam, de egy könnyű vacsorának is tökéletes, és nem mellesleg tényleg pár perc alatt elkészül.
Tehát megfőztem és karikára vágtam az újkrumplit. Meghámoztam és felszeleteltem az érett avokádót és a halat, felvágtam a zöldhagymát. A zöldségeket megsóztam, kevés olívaolajjal és citromlével meglocsoltam. Fekete olívabogyóval tálaltam. Különböző ízek, de az összhatás kitűnő, különleges.
Ez az előétel most füstölt laposhallal készült, de szerintem más füstölt hallal is tökéletes. 

 

Nincsenek megjegyzések: