2012-06-22

Seranói szűzérme-chips mentás zöldborsóhabbal



Nem tudom, ki, hogy van vele, de én szeretek vendégeket fogadni, barátaimnak, családomnak főzni. Ilyenkor valamilyen menüsorral készülök, esetleg partifalatokkal, különböző dipekkel, mártogatósokkal, vagy grillezett húsok, halak, zöldségek „kerülnek terítékre”. Nyáron természetesen, ha mód van rá, a szabad tűzön grillezést részesítjük előnyben. Közeleg Szent Iván éjjele, amely a hagyományok szerint a nyári napforduló ünnepe, „tűzugráló”, gonoszűző, babonás nap. A tervek szerint grillpartin múlatjuk az időt, és természetesen a parti részeként, a tűzugrás sem maradhat majd el. A pogány hagyományban a tűz egyrészről napszimbólum, másrészt a megtisztulás szimbóluma is.
A levesek szintén központi helyet foglalnak el a konyhámban. Krémlevesekhez, kruton helyett/mellett, szoktam baconchipset készíteni, igazán jól kiegészítik egymást a krémes leves és a sós chips. Mivel még mindig csodás, zsenge zöldborsót lehet kapni a piacon, mentás zöldborsólevesre gondoltam először baconchipssel, de végül a baconchips helyett levegőn szárított szűzérmét sütöttem, a levesből pedig borsópüré, inkább borsóhab lett, szokásomhoz híven ez is egy kicsit másképp. Mit mondjak, vendégeimet elvarázsolta.

Hozzávalók: 160 g Serrano de Lomo (levegőn szárított szűzérme), 350 g zöldborsó, 1 fehér hagyma, 150 ml szárnyas alaplé, 150 ml száraz tokaji hárslevelű, só, bors, egy kis csokor mentalevél, 2 ek olívaolaj, 1 tk akácméz

Elkészítés:
A apró kockára vágott hagymát kevés olívaolajon megfuttattam, felöntöttem az alaplével és a borral, hozzáadtam a kifejtett zöldborsót, beletettem a mentaleveleket és addig főztem, amíg a folyadék elfőtt alatta. Ekkor a mentaleveleket kiszedtem, összeturmixoltam, egy szitán még átpasszíroztam, és kézi habverővel habosra kevertem. A szűzérméket sütőpapírra raktam, megkentem a méz és 1 tk olívaolaj keverékével és közben 140 °C fokra előmelegítettem sütőben 15-20 perc alatt ropogósra sütöttem. Ezután egymásra halmoztam a szűzérméket és a borsópürét. Azonnal tálaltam, de hidegen is kitűnő. 

Ezek a falatkák szűzérme helyett készíthetők baconnal vagy sonkával, de a borsópüré igazán kitűnő köret is lehet húshoz, halhoz.



7 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Ez egy szenzacios kreativ kostolo...gyonyoru prezentacio, es szinte kivanatos! Azt hittem eloszor hogy Guacamole, az a zold szinu hab...en meg ilyemsit nem keszitettem. Nagyon otletes!

mellissina2 írta...

Szuper dolgokat tudsz!!!Nagyon guszta!!!

Seffer Lilla írta...

Nagyon guszta lett, a zöldborsót nem szeretem, de brokkolival kipróbálnám.

Erika írta...

Nagyon mutatós, igazi party-falatka ahogy írod!

leon írta...

Csodásan néz ki! Tényleg igazi partifalat, és guacamole-l is finom lehet.

wanna írta...

Köszönöm! Már azóta elkészítettem baconchipssel is, azzal is jó lett!

Anazar írta...

Nagyon jó kis 'talpat' találtál a habnak!!