2014-02-23

Sóban sült ananász



Az ananász szép, fogyasztása igencsak javasolt: segíti az emésztést, felgyorsítja az anyagcserét, fogyókúrás diéták fontos része. Szerintem, talán szebb is, mint amilyen finom és egészséges... , legalábbis eddig így gondoltam. Nem szerettem soha a konzerv ananásszal készült gyümölcstortákat, az ananászból készült, akár 100 %-os ivóleveket.
Nyersen, tisztítása tűnt macerásnak, nehéz munka, nem túl nagy élvezet. Most viszont, hogy Gordon Ramsay receptvideója alapján megkóstoltam sütve, megváltozni látszik a helyzet. 


Mit mondjak, mennyei, egyszerűen csodálatos, csak ajánlani tudom.

Hozzávalók: 1 ananász, 1,5 kg só, 4-5 tojásfehérje, 6-8 szegfűszeg, 1 tk kínai ötfűszer-keverék

Elkészítés:

Az ananászba szurkáljuk be az szegfűszeget. Keverjük össze a sót a fűszerkeverékkel, adjuk hozzá a tojásfehérjét, és jól keverjük össze. Egy „tapasztható” állagú masszát kell kapjunk, ügyelve arra, hogy ne legyen sem túl kemény, sem túl lágy, hogy megmaradjon az ananászon. Az így előkészített ananászt sütőtálra helyezve, 190°C fokra előmelegített sütőben, süssük 30-35 percig, amíg a sókéreg megszilárdul rajta.
A só mennyisége és a sütési idő is függ az ananász méretétől.



A megszilárdult sóréteget egy kés hátlapjával verjük le az ananászról. Tálaláshoz a sótól megszabadított ananászt először vágjuk ketté, majd még ketté. Az így kapott négy cikk mindegyikét metsszük be, felülről lefelé, de ne vágjuk át, és a felső szeletet csúsztassuk el az alsón, a videón és a felső fotón látható módon.


A sült ananászt tálalhatjuk bazsalikomos vagy mentaleveles mascarponéval, vaníliafagylalttal vagy mogyorós tejszínhabbal.
Ha nincs ötfűszer-keverékünk, nélküle is nyugodtan elkészíthetjük, adhatunk a sóhoz kevés citromlevet, így is kitűnő.

A kínai ötfűszer-keverék készen is megvásárolható, de magunk is összeállíthatjuk.

Hozzávalók: 1 ek csillagánizs, 1 ek japán bors (fagara), 1/2 ek kínai fahéj (cassia), 1 ek édeskömény, 1/2 ek szegfűszeg

Elkészítés: 
Az összetevőket együtt őröljük meg. Légmentesen lezárt edényben tárolva 3-4 hónapig eláll.


3 megjegyzés:

teller-cake írta...

Én karácsonykor készítettem sóban sült ananászt nagy sikerrel. Én más recepttel és tovább sütöttem, isteni volt! :) Ha van kedved, nézd majd meg nálam.

wanna írta...

Feltétlen megnézem, én eddig így sóban csak halat sütöttem, és són egész csirkét és sótéglán csirkemellet...

marisz57 írta...

Mindig tanul az ember (ha akar)! :)