2017-12-07

Piskóta ötórai teához



A piskóta talán a legismertebb és a legegyszerűbben elkészíthető süteménynek tűnik. Én is ezzel próbálkoztam először, anno. Mondanom sem kell nem sikerült. A siker sok apró részleten múlik: arányok, alapanyagok, állag, sütési hőmérséklet, idő... szóval "konyhatúra"...
Értekeztem is róla már eleget, sütöttem, gyümölccsel, vízzel, vajjal, ezek eredményét ebben a bejegyzésben össze is foglaltam

Ma viszont már ott tartok, hogy csak úgy "összedobok" egy piskótaszerű süteményt és éppen olyan alapanyagokból amelyek megtalálhatók hűtőszekrényben, kamrában. Így történt, hogy már édes savóval is sütöttem, most pedig ez a sütemény kaukázusi kefirrel készült. 
Fantasztikusan jó lett, csak ajánlani tudom.

Hozzávalók: 500 g liszt, 200 g cukor, 250 ml kefir, 3 tojás, 100 g olvasztott vaj, 1 tk vanília kivonat, 1 sütőpor, 50 g 80 %-os csokoládé, porcukor

Elkészítés:

Keverjük kézi mixerrel habosra a tojásokat a cukorral. Ezután adjuk hozzá a kefirt és az olvasztott vajat, majd több részletben a sütőporral elkevert és átszitált lisztet. Keverjük jól  össze.
A csokoládét olvasszuk meg. 
Töltsük a massza 3/4 részét egy vajjal kikent és liszttel megszórt sütőformába. Csurgassuk rá a megolvasztott csokoládét és végül a maradék masszát.
Süssük a süteményt 190 C-fokra előmelegített sütőben 45-50 perc alatt készre. A készenléti fokot tűpróbával ellenőrizzük. 

Tálaláskor szórjuk meg a piskótát porcukorral. 
Teához, kávéhoz kiváló.


Nincsenek megjegyzések: