2011-11-30

Füstölt tokhal grillezett körtével



Ahogy már az eddigiekből kiderült, a halak „nagy barátja” vagyok, sütve, főzve, füstölve, nyersen – szeretem a sushit, a sashimit. Ha bármilyen szép, guszta halat látok, beindul a fantáziám, mi legyen belőle. Valószínűleg ezért nem vásárolok fagyasztott halat. Nem néznek ki a zacskóban túl jól. Tegnap viszont csodálatos füstölt tokhalat sikerült vennem. A füstölt hal kitűnő előétel, partifalatok készítéséhez ideális.
Most egy előétel mellett döntöttem, mégpedig a sós, füstölt halízhez valami pikánsra gondoltam, egyébként csak lila- vagy újhagymával és citrommal is kitűnő. Így esett a választásom a grillezett körtére – sós, füstölt, édes, savanyú, fűszeres – csodálatos kombináció; csak ajánlani tudom.
A tokhal, sturgeon – összefoglaló neve a különböző egy családhoz tartozó halaknak, melyek közül az ismertebbek saját névvel is rendelkeznek, mint a kaluga, beluga , mely utóbbit Európean sturgeon-nak is neveznek, oroszul: осетрина. Előfordulási helye a Kaszpi- és a Fekete-tenger, ritkábban az Adriai-tenger, ikrája a leghíresebb kaviár, a beluga kaviár.
Ha a hozzávalók megvannak – mondhatnám azt is, ha a hal megvan, mert a többi dolog az talán könnyebben megvásárolható –, az előétel elkészítése nem igényel nagy előkészületeket. Pillanatok alatt kész, csak össze kell rakni a hozzávalókat, melyek, egyéni ízlés szerint még változtathatók, esetleg magvakkal, bogyókkal kibővíthetők.

Hozzávalók: 1 jégsaláta, 200 g füstölt hal, 1 lilahagyma, 2 körte, olívaolaj, só, durvára őrölt színes bors, 1/2 citrom

Elkészítés:
A salátát mostam, szárítottam, darabokra tépkedtem és tányérokra halmoztam. A halat vékony szeletekre, a körtét cikkekre, a hagymát karikára vágtam. Az olívaolajon a körtét és a fele hagymát – a másik felét majd nyersen rakom a tányérokra – grillserpenyőben 2-3 percig grilleztem. A salátát meglocsoltam olívaolajjal, ráhelyeztem a halat, a körtét, a sült és a nyers hagymát. Az egészet meglocsoltam a citrom levével, daráltam rá sót borsot és azonnal tálaltam.

6 megjegyzés:

Katucikonyha, írta...

Nekem csak annyi problémám van, hogy a halat semmilyen formában nem bírom megenni. De a többi rész nagyon csábító. Egyébként nagyon gusztusos.

wanna írta...

Blogger wanna said...

@Katucikonyha, ez tényleg pech, én még próbálkoznék vele, mert a jó hal egészséges és finom. De, ha mégsem, akkor minden maradhat, és a hal helyett én kecskesajtot szoktam grillezni a körtéhez.
Egy korábbi post:

http://relaxotour.blogspot.com/2011/03/grillezett-kecskesajt-es-korte.html

trollanyu írta...

Hú, csorog a nyálam, szó szerint:) Imádom a füstölt halakat, konkrétan nem hiszem, hogy ettem valaha tokhalat, de iróra guszta:)És a grillezett körtével igazi ínyencség:)

Petra írta...

Nagyon ott van! El tudom képzelni, hogyan születnek ezek a közeli fotók. Egészen a tányér közelébe hajolva, ahol már rendesen érzed az illatokat, kattintasz aztán kóstolás... Irigykedem. :)

Jayanthy Kumaran írta...

wow..truly irresistable...excellent clik..
Tasty Appetite

Elisabeth írta...

Ez aztan IGEN! nagyon szeretem a fustolt halat, es a grillezett korte szepen megy melle:DDD