2012-02-20

Ázsiai csirkeleves tésztával



A kínaiak szerint a főzés igazi művészet. Az ízek mellett a látványnak is nagy jelentőséget tulajdonítanak, ételeik színpompásak, nagyon sok zöldségből állnak, gazdagon fűszerezettek. A húsokat sütés előtt általában bepácolják, a zöldséget még az elkészítés előtt kis kockákra, csíkokra vágják, és wokban, állandó keverés mellett, gyorsan megsütik. Ennek köszönhetően az étel megőrzi az alapanyagok íz-, vitamin- és tápanyagtartalmát. Ezért is vagyok nagy kedvelője a kínai, thai, ázsiai konyhának.
Ez a csirkeleves is ezen „elvek” szerint, az eddig szerzett ismereteim alapján készült. Hogy a kínaik, így készítik-e, az nem biztos, de az eredmény egy nagyon pikáns, fűszeres leves, amivel változatossá tehető az étrend.
 
Hozzávalók: 1 (kb. 300 g) csirkemellfilé, 1,5 l csirkealaplé, 5-6 cm friss gyömbér, 2-3 ek világos szójaszósz, 1 vöröshagyma, 2 szál zöldhagyma, 100 g szárzeller, 100 g sárgarépa, 1 ek vaj vagy olaj, 1-2 chili, 100 g mie-tészta (mie-nudeln, mie-noodle), petrezselyem- vagy korianderzöld, só ízlés szerint

Elkészítés:
A csirkemellfilét 2x2 cm kis kockára vágtam, a lereszelt gyömbérrel és szójaszósszal bepácoltam és minimum 1 órára hűvös helyre raktam. Ez akár előző este is megtehető. Egy fazékban a vajon a felkockázott hagymán 2-3 perc alatt roppanósra sütöttem a szeletelt szárzellert és a julienne-re vágott sárgarépát. Hozzáadtam a chilit, felöntöttem az alaplével, beletettem a csirkemellet, a tésztát, és a levest 15-20 perc alatt mérsékelt tűzön készre főztem. Zöldhagymával és a petrezselyemzölddel megszórva tálaltam.

5 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

A fotó is művészi...:) Szuper! Imádom az ázsiai ízeket!

mellissina2 írta...

Mindig művészi a fotó!
Ez a leves nagyon finom lehet!Kellene próbálkoznom ázsiai ízekkel!

trollanyu írta...

Ázsiai konyha is a szívem csücske:) A leves szuper, ma nálunk is thai étel fog készülni:) A fotóid tényleg mindig olyan jók, főleg a közelieket imádom:)

Elisabeth írta...

Imádom az Ázsiai csirke hus levest az Ázsiai tésztával, és füszerekkel. Pláne a Japán hus levest, amit az ősszel kostoltam először San Francisco-ban.
Gyönyörüen készitetted el, nagyon szép, és szuper finom:DDD

Moni írta...

Hallo liebe wanna! Ich war schon sehr, sehr lange nicht auf Deinem Blog, was mir so Leid tut!:-(( Da habe ich aber vieles nachzuholen.
Ich esse Suppen fuer mein Leben gern und diese auf den wunderschoenen appetitanregenden Fotos sieht so oberlcker aus! Hammermaeissig!
Ganz liebe Gruesse
Moni