2014-01-06

Csokis pöfeteg



Valami egyszerű, gyors és elronthatatlan édességet szerettem volna készíteni, elsőre ilyennek tűnt ez a csokis keksz. Hát mit mondjak, igen is, meg nem is. Először is a masszát ajánlatos előző nap elkészíteni, de legalább pár órával sütés előtt – gyorsaság kilőve. A massza elkészítése tényleg egyszerű: csak össze kell keverni, és kész. Az ízesítők kiválasztása szabadon választott, a Grand Marniertől kezdve, a vanílián és a fahéjon keresztül a rummal bezárva széles a skála. A golyók formázása tényleg gyerekjáték, gubanc a sütési idő helyes megválasztásával lehet.
Ugyanis a csokis pöfeteget nagyon könnyű túlsütni, keménnyé, morzsálódóvá tenni. Sötét a színe, tehát az ilyen utasítások, hogy süssük aranybarnára, itt mit sem érnek. Viszont csak akkor igazán finomak, ha kívül már megkeményednek, de belül még viszonylag lágyak maradnak. Ki kell kísérletezni –„konyhatúra”. Nálam így készül:

Hozzávalók: 100 g legalább 76 %-kos csokoládé, 50 g vaj, 1 tojás, 100 g liszt, 100 g porcukor, 1 ek holland kakaópor, 1 ek Grand Marnier, 1 tk vaníliakivonat, 1 tk sütőpor, 1 csipet só, 1 ek tejszín, külön porcukor a megszóráshoz

Elkészítés:
A csokoládét vízgőz fölött olvasszuk fel, adjuk hozzá a kis kockákra vágott vajat, és olvasszuk össze. Tegyük félre.
A tojást keverjük habosra a cukorral, adjuk hozzá az ízesítőket (vanília, konyak...)
A lisztet keverjük el a sütőporral, a kakaóporral és a csipet sóval.
Ezután a vajas csokoládét keverjük össze a porcukros, tojásos masszával, a tejszínnel, majd a lisztes keverékkel. Egy lágy masszát kapunk, melyet helyezzünk folpacra, formáljunk belőle 4-5 cm átmérőjű hengert és tegyük a pár órára a hűtőbe.
Sütés előtt vágjunk a megkeményedett hengerből 1 cm vastag szeleteket, és formáljunk belőle golyókat. A golyókat porcukorban meghempergetve rakjuk sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól ujjnyi távolságra, és előmelegített sütőben 180°C fokon süssük 12-15 percig.



4 megjegyzés:

teller-cake írta...

Képzeld, én egyszer próbáltam és nem jött össze...:( Viszont hatalmas sikerrel készítettem egy citromos-kókuszos változatot. :)

mellissina2 írta...

Az íze lehet jó,ha a formája nem is!!

Juci írta...

Még nem készítettem, de nagyon készülök... Érdekes mindenki negativ véleményt mondott szegény sütiről.
Boldog új évet!!!

tücsi írta...

Én is elkészítettem és nagyon meg voltam elégedve vele. A lényeg, hogy finom legyen. Ezzel nincsen semmi baj!:-)