2014-03-27

Csokis-mandulás keksz, kicsit másképp



Amint korábban már „értekeztem róla”, ami nekünk a linzer vagy a mézes keksz, az amerikaiknak ez a csokis, lágy keksz, a chocolate chip cookie. Nagyon finom, elkészítése egyszerű, sokáig eltartható, igazi vendégváró keksz; teához, kávéhoz ideális. Az alaprecept összetevői: liszt, vaj, cukor, csokoládé, ami egyéni ízlés szerint bővíthető mandulával, mogyoróval.
Az ötletet ezen a blogon található recept adta, a megvalósítás, természetesen, egyéni elképzelés szerint történt.
 


Hozzávalók: 300 g liszt, 200 g vaj, 100 barna lágy nádcukor, 100 g cukor, 2 tojás, 1/2 kk só, 1 tk sütőpor, 1 vaníliás cukor, 100 g darabolt keserű csokoládé, 100 g szeletelt mandula

Elkészítés:

A cukrot és a vaníliás cukrot kavarjuk ki a vajjal, adjuk hozzá a tojást, és végül a sütőporral és sóval elkevert, átszitált lisztet. Ezután keverjük hozzá a kis darabokra vágott étcsokoládét és a száraz serpenyőben kicsit megpirított és lehűtött héj nélküli mandulát. A kapott masszát alaposan keverjük össze, csomagoljuk fóliába, és 1 órán keresztül pihentessük hűtőszekrényben. Ezután a masszából kézzel formázzunk kis golyókat, helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, a golyókat lapítsuk szét, és 180°C fokon, légkeverésen 10 perc alatt süssük meg.

Ez az alap, de mivel kísérletezni jó, én most a lehűtött tésztából nem kis golyókat formáztam, hanem lazán kinyújtottam és süteményszaggatóval különböző formákat készítettem belőle. Miután megsült, olvasztott csokoládéval díszítettem. 
 

4 megjegyzés:

teller-cake írta...

Imádja a család az ilyen kekszeket, vittem is a receptet! :))

Hankka írta...

A keserű csokival és a mandulával nagyon finom lehet az íze, jól hangzik! :)

wanna írta...

Aki kóstolta, dicsérte :)

Dina írta...

Hű, de guszta! :) Két nagy kedvencem együtt, ez csakis jó lehet! :)