2017-01-05

Szendvics fügével és mangalicasonkával



Baráti összejöveteleken, partikon nagyon praktikus, ha különböző szendvicseket vagy falatkákat kínálunk, és mivel ezeket már előre elkészíthetjük, nem kell egész este a konyha és az étkező között ingáznunk. A partifalatok, mint korábban már említettem, nagyon sokféle alapanyagból készíthetők, jellegüket a rá kerülő „dolgok” határozzák meg. Hangsúlyt kell azonban fektetni az elkészítésnél a díszítésre is, a látvány legalább annyira fontos, mint az ízek harmóniája. Egy szép szendvics vagy falatka látványa egyaránt élményt nyújt, kóstolásra csábít.
Most a szezonalitás jegyében ezeket a szendvicseket fügével készítettem el, ugyanis mindenhol csodás fügéket látni. Az alap saját sütésű, tönkölylisztből, szezámmaggal készült kenyér. A kenyérre lágy kecskesajtot kentem, melyet előzőleg friss vágott kaporral összekevertem. Szerintem a kecskesajt és a kapor csodásan kiegészítik egymást. Daráltam rá egy kevés sót és tarka borsot. Erre tettem a felkarikázott fügét és a hajszálvékonyra vágott mangalicasonkát.


A mangalicasonka helyett ugyanilyen jó a pármai sonka, a prosciutto crudo di Parma. A kész szendvicsekre bazsalikomlevelet tépkedtem, de helyette tehetünk rá rucolát is.

Nincsenek megjegyzések: