2011-06-17

Zöldbableves füstölt tarjával



Aki gyakran, pláne mindennap főz, annak a kérdések kérdése, mit főzzek ma. Én nemigen döntöm el előre, mi kerüljön az asztalra. Persze, ez csak akkor igaz, ha éppen van időm és főzni akarok. Akkor kimegyek a piacra, és ott dől el, mi lesz az aznapi menü. Ma délelőtt is találkoztam egy barátnőmmel, kérdezi, mit főzök ma, merthogy olvassa a blogom. 
  
Fogalmam sincs, most indulok a piacra. És ért is meglepetés – megcáfolandó tegnapi kijelentésemet, hogy még drága a zöldbab, a zöldbabsalátát tegnap még konzervből készítettem –, minden pulton ott kínálta magát a gyönyörű zsenge sárga hüvelyű zöldbab, mégpedig igazán olcsón. Megszületett a „döntés”, ma akkor leves lesz belőle – nem tudom megunni a zöldbabot –, a korábbiakban már leírt zöldbableves, csak egy kicsit másképp.

Hozzávalók: 1 kg zöldbab, 1 közepes hagyma, 5-6 szem újkrumpli, 2 dcl tejföl, 20 dkg füstölt tarja, 2 ek olaj, 1 ek liszt, só, bors, őrölt piros paprika, kapor

Elkészítés:
Másfél liter vízben odatettem főni a kis kockára felvágott tarját, amikor a tarja majdnem puha volt, hozzáadtam a zöldbabot és az újkrumplit, sóval, borssal fűszereztem, két szál kaprot is beletetettem és együtt készre főztem. Közben olajon megpároltam a hagymát, melyet a tűzről levéve a paprikával megszórtam és a levesbe szűrtem. A habaráshoz elkevertem a lisztet a tejföllel, a hőkiegyenlítésre ügyelve ezt is a leveshez adtam. Az egészet mérsékelt tűzön összeforraltam. Apróra vágott, friss kaporral megszórva tálaltam.

 

4 megjegyzés:

Vicuska írta...

Fenségesen készítetted el! Majdnem 3 évtizede már, hogy egy barátnőmnél megkóstoltam a zöldbablevesét, amit újkrumplival gazdagított és kis füstölt hússal bolondította meg az ízét. Akkor levett vele a lábamról, mert én csak a sima tejfellel habart paszulylevest ismertem. Nagyon finom!!!

wanna írta...

Ez tényleg finom és gazdag leves, van benne „anyag”, ahogy mondják, de tarja nélkül is finom: csak hagymás zsír+habarás - nagymamám receptje.

nina írta...

Jól néz ki! Feltétlen kipróbálom.

wanna írta...

Érdemes kipróbálni nagyon finom. De természetesen füstölt hús nélkül is elkészíthető, és akkor vegetáriánusok és diétázók is fogyaszthatják.