2012-04-04

Sárgatúró



A hagyományos, húsvéti hidegtálak elmaradhatatlan része a füstölt, főtt sonka és kolbász, a töltött dagadó, és egyes vidékeken az úgynevezett sárgatúró, mely tejből és tojásból készül. Több-kevesebb cukorral készítik, egyéni ízlés szerint, gazdagítható mazsolával. Érdekes ízkombináció a füstölt sonkával és kolbásszal.


Hozzávalók: 1 l tej, 10 tojás, 1 csipet só, 1 ek cukor, 1 vaníliarúd kikapart belseje, vagy vaníliás cukor, 50 g mazsola

Elkészítés:
A tejet felforraltam, belekevertem a cukrot, a vaníliát, a sót. Amikor a tej forrni kezd, beleöntöttem a villával lazán felvert tojásokat, és lassú tűzön, állandóan kevergetve főzni kezdtem, hozzáadtam a mazsolát. Rövid idő elteltével a massza elkezd túrósodni, vagyis a savó elválik a túrótól. A tűzről levéve dupla gézdarabba átmertem, lecsurgattam, szorosan összekötöttem és felakasztottam egy tál fölé, hogy jól lecsöpögjön. Pár óra elteltével kemény, jól szeletelhető gombóccá válik. Hűtőben pár napig tárolható.
Most készítettem először, de mivel nagyon szeretem a mazsolát, lehet, hogy kicsit túladagoltam (100 g-t tettem bele), így is nagyon finom lett. 

4 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta lett, szívesen megkóstolnám....

Katucikonyha, írta...

ÁÁÁÁ, nem adagoltad túl, szuper benne az a rengeteg mazsola, bevallom, még sosem ettem, felénk nincs is ilyen sárga túró, de egyre több helyen látom.

Seffer Lilla írta...

Annyira jól néz ki!

trollanyu írta...

Sok helyen láttam már, de még sosem kóstoltam. Nagyon csábító a képeken és a sok mazsola nagyon jól mutat benne.