2014-05-16

Almás-mogyorós-csokoládés kuglóf



Mióta megvettem ezt a csodás kuglófformát, nagyon sok mindent sütöttem benne, és nem csak a hagyományos értelemben vett kuglófot. Mindenféle gyümölcsös, diós, mazsolás sütemény készült már benne. A lényeg, hogy a belekerülő massza állaga tejfölsűrűségű legyen, és jól válasszuk meg a sütési időt. Ez is egy sok komponenst tartalmazó kuglóf lett: van benne alma, mazsola, mogyoró, csokoládé, minden, ami "volt a háznál".


Nagyon jó lett, érdemes kísérletezni: alma helyett tehetünk bele körtét, mogyoró helyett mandulát vagy diót, mazsola helyett más aszalt gyümölcsöt, de ezek közül bármi ki is hagyható. Nálam a recept - konyhatúra lévén - nem "szentírás", és természetesen, kísérletezni jó. Ha elsőre nem is sikerül, de a végére igen, és ide a blogba csak kipróbált, tökéletes recept kerül.

Hozzávalók:
4 tojás, 175 g szobahőmérsékletű vaj, 100 g kristálycukor, 500 g alma, 150 g liszt, 2 teáskanál sütőpor, 100 g mogyoró, 100 g 75 % -os csokoládé, 1 csipet só, 50 ml langyos tej, 100 g mazsola, 100 ml rum

Elkészítés: 

Az almát hámozzuk meg, és vágjuk kis kockákra. A mogyorót száraz serpenyőben pirítsuk meg. Vágjuk a csokoládét és a kihűlt mogyorót durvára, a mazsolát áztassuk be a rumba, majd szűrjük le. Három tojás sárgáját keverjünk habosra a cukorral, a fehérjét verjük kemény habbá.
A vajat morzsoljuk el a sütőporral és a sóval elkevert, átszitált liszttel, adjuk hozzá az egész tojást, majd a tojássárgákkal elkevert cukrot, és jól keverjük össze. Ezután adjuk a masszához a mogyorót, az almát, a mazsolát, a csokoládét, a tejet, és végül a tojások habját. Óvatosan keverjük össze. Előmelegített sütőben, 175°C fokon süssük a kuglófot 50-60 percig, amíg aranybarnára pirul. Hogy megsült-e, tűpróbával ellenőrizzük. Ha szükséges, még süssük néhány percet. Sütés után pihentessük a kuglófot a formában 10-15 percet, a formából kivéve, rácson hagyjuk kihűlni. A kuglófra készíthetünk cukor- vagy csokimázat, de „csak” porcukorral megszórva is tökéletes.
Most fehér csokival díszítettem, amihez vízgőz fölött megolvasztottam 100 g fehér csokoládét. Amikor felolvadt, hozzákevertem 20 g vajat, és egy kanállal rácsorgattam a kuglófra. 

  

3 megjegyzés:

Juci írta...

Látom átváltottál a desszertekre!
És jól tetted, mert ezen téren is csupa finomságokkal leptél meg. BRÁVÓÓÓ!!!

wanna írta...

Hát, hogy átváltottam volna, az erős túlzás, de próbálkozom...:)

teller-cake írta...

Istenien hangzik ezekkel az összetevőkkel! Nekem még sosem sikerült szép és jó kuglófot sütnöm...lehet, hogy most? ;-)