2019-07-10

Banánkuglóf csokoládéval



A banánkenyér télen-nyáron igazi csemege. Ha túlérett banánt látok a zöldségesnél, rögtön a banánkenyérre gondolok. Nem volt ez most sem másképp... 
Sokféle recept létezik, én is kipróbáltam nem egyet, ezt konkrétan a szomszédasszonyomtól kaptam. Igaz ő nem kenyeret sütött a masszából, hanem kekszet. Megkóstoltam, ízlett nagyon, hát elkértem a receptet. 

Viszont a múlt heti nagy melegben nem volt kedvem több turnusban sütögetni a kekszeket, hát gondoltam nagy baj nem lehet belőle, megpróbálom kuglófformában kisütni. Jó ötletnek bizonyult, átsült rendesen és isteni finom lett így is. 
De keksznek is kipróbálom később... Ami úgy készül, hogy egy sütőpapírral bélelt tepsire körülbelül egyforma halmokat rakunk a masszából egy kanállal, és 175 C-fokos sütőben, adagonként 8-10 perc alatt megsütjük.
 

Hozzávalók: 100 g vaj, 150 g cukor, 2 tojás, 1 tk vaníliakivonat, 300 g liszt, 1/2 sütőpor, 4 nagy érett lágy banán, 150 g étcsokoládé apró darabokra vágva, 1 csipet só

Elkészítés: 

Kézi mixerrel dolgozzuk össze a lágy vajat a cukorral, keverjük hozzá egyenként a tojásokat, a vaníliakivonatot és a villával összetört banánokat.
Ezután forgassuk a masszába a sütőporral elkevert, átszitált lisztet, melyhez adjunk egy csipet sót és végül az étcsokoládét.
Rakjuk a masszát egy kivajazott, liszttel megszórt kuglófformába, és 180 C-fokra előmelegített sütőben süssük 50-60 perc alatt készre.
Porcukorral megszórva tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések: