2016-10-08

Uborkasaláta télire



A „tartósítási láznak” csak nem akar vége szakadni...
Csodás uborkát láttam még a piacon, nem tudtam nem venni belőle. A csemege uborka, a  csalamádé már a kamra polcán, valami mást kellett kitalálnom belőle. 
Emlékszem, nagymamám mindig tett el gyalult uborkát télire, de ha jól emlékszem, abban csak só, sok-sok só volt és felhasználáskor ki kellett áztatni. Nem szerettük, mert az uborka lágy volt, de lehet hogy egy „igazi” uborkasalátának lágynak kell lennie, ugyanis régebben az éttermekben is ilyet szolgáltak fel...
Szóval én még frissen készítve sem szeretem a sóban állni hagyott, aztán kifacsart uborkát, lehet hogy az uborkasalátát nem szeretem? Vagy az igazi nem ilyen?
Ez az uborkasaláta remélem nem ilyen lesz – friss, ropogós marad és jó fűszeres. Ha eláll, persze, ugyanis ez az első kísérlet. 
Mivel tartósítószert semmikor és semmilyen formában nem használok csak vízben sterilizálok, vagy száraz dunsztban hagyom kihűlni a  konzerveket , ki fog derülni, hogy most jó módszert választottam-e. 
Később beszámolok róla.

Hozzávalók: 2 kg uborka, 0,4 kg vöröshagyma, 1 l víz, 0,3 l ecet, 0,2 kg cukor, 80 g só, 1/2 csomag fehér mustármag

Elkészítés:
Az uborkát és a hagymát gyaluljuk le és jól keverjük össze. Főzzük fel a vizet a cukorral, a sóval, a fűszerekkel és adjuk hozzá az ecetet. 

Rakjuk az uborkát az előkészített üvegekbe, öntsük rá a forró felöntőlevet és a megszokott módon 10 percig sterilizáljuk (gőzöljük) és utána száraz dunsztba rakva, hagyjuk az uborkasalátát kihűlni. 
Ebből a mennyiségből hat 750 ml-es üveg saláta lett.


4 megjegyzés:

Kékmadár írta...

Bevált a recept?

wanna írta...

Kékmadár bevált, nagyon is :) csak a cukor mennyiségét csökkentem évről évre... Most 0,3 kg-nál tartok-nálunk ez a mennyiség vált be :)
Köszi, hogy "benézel"...

wanna írta...

További cukormennyiség csökkentést próbálok jövőre: 200 g

aniko hogyane írta...

Ha forró felöntőkével felöntöm, ez y vékonyka uborka nem fog még jobban meglágyulni.?
Miért nem gázozzátok még?
Először szeretnék uborkasalátaþ berakni.
Köszi a választ.