2011-10-16

Ecetes almapaprika



Az ecetes paprika közismert és közkedvelt savanyúság, elkészítésére az apró fehér almapaprika a legalkalmasabb. Erős, csípős, ropogós, fűszeres, igazi csemege, nem igazán diétás ételekhez passzol. Ha kevésbé markáns dolgot akarunk készíteni, akkor ajánlatos kivágni a magházat és eltávolítani a magvakat - még így is kellemesen csípős marad. Ugyancsak kitűnő csemege káposztával megtöltve, a látvány kedvéért érdemes a fehéret vörös káposztával, a pirosat fehérrel tölteni.
Kétfélét készítettem, a kicsiket egészben, a nagyobbakat pedig cikkekre vágva, kimagozva - ezek lettek az enyhén csípősek. A paprikákat - az egészeket és a cikkeket is - először blansíroztam, vagyis 1-2 percig előfőztem, üvegekbe raktam, melyekbe előzőleg pár szem borsot és mustármagot tettem. Elkészítettem a felöntőlevet a zöld paradicsomnál leírtak szerint és a paprikára mertem. Az üvegeket lezártam, pár percre minden üveget a tetejére állítottam, utána pedig másnapig száraz dunsztba raktam. 
 

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Imádom!!! Egy kisebb teherautóval odamennék a lakásodra szívesen és felpakolnék mindenféle télire eltett finomságot:)Ezt is anyukám készítette mindig, a legjobb savanyóság a világon:)

wanna írta...

Mi is nagyon szeretjük! Nálunk is anyukám csinált mindent, én lényegében tavaly kezdtem a befőzést, de most már csinálni is imádom. A régi családi recepteket varázsolom újra. Gyermekeimnek, ha szükségük lesz rá, már nem a kockás füzetből kell reprodukálni a dolgokat:). Itt mindent megtalálnak majd.

Roza írta...

Csodás és finom!:) Nagyon ügyes vagy!:)