2011-10-10

Fűszeres paprikakrém



A paprikakrém elkészítése egyszerű; fűszerekkel, kevés borral és ecettel pedig igazán különlegessé tehető. Megéri elkészíteni, mert télen is csodás nyarat varázsolhatunk vele a konyhánkba. Levesek, húsok, tészták kitűnő ízesítője. A nyersen, sóban eltett paprikától abban különbözik, hogy ez készre van főzve, sokkal kevesebb sóval, ezáltal nem csak ízesítő, hanem magában is fogyasztható, kenhető kenyérre, pizzára.
Akárcsak az, ez is készíthető csípős vagy enyhén csípős változatban is. Előző esetben csípős paprikából, utóbbiban az édes paprikához 1-2 erőset adva.
 

Hozzávalók: 2 kg vastag húsú piros paprika, 2 fej vöröshagyma, 1 dcl száraz tokaji furmint, 1 tk balzsamecet, 2 ek olívaolaj, só, bors, ízlés szerint
 

Elkészítés:
Akárcsak a padlizsánkrémhez, most is szabad tűzön egészben megsütöttem a paprikát és a hagymát. Amikor megsültek, akkor lehúztam a paprika héját, kiszedtem a magházát és magját, meghámoztam, ezután feldaraboltam a hagymát, egy lábasban az egészet botmixerrel pürésítettem. Fűszereztem sóval, borssal, beleöntöttem a bort, a balzsamecetet és az olajat. Folyamatos keverés mellett 10 percig főztem. Ezután sterilizált üvegekbe töltöttem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

2 megjegyzés:

Seafalcon írta...

Ha most lenne az eltevés ideje biztosan így is elkészítenék, mert csak sóban tettem el. Elraktározva jövőre. (vagy csütörtökig, amikor a piaci nap lesz...)

wanna írta...

Seafalcon@még semmi nincs veszve :)., paprika még van!