2011-10-17

Sült alma



Az alma nálunk igazi nagy kedvenc, nyersen, salátában, palacsintában, süteményben: tarte-tatin, almás sütemény pudinggal, habos almatorta, vagy egyszerűen „bundában” sütve, mely igazán könnyen elkészíthető és nagyon egészséges desszert. Természetesen cukor nélkül, vagy nagyon kevés cukorral. A bunda lehet palacsintatészta, vagy egyszerűen zsemlemorzsa. Én most ezt a zsemlemorzsás variációt gondoltam egy kicsit újra. Az ok?

Nem volt itthon száraz zsemle – ezt szoktam megőrölni morzsának –, és elmentem morzsát venni. Szokásomhoz híven megnéztem, pedig a zsemlemorzsa esetében ez nem lett volna annyira indokolt, miből is van. Gondolhatnánk, természetesen zsemléből. De nem, vagy 5-féle E-anyag volt feltüntetve rajta. Mondanom sem kell, nem vettem meg, de mivel nagyon akartam a sült almát, és már amúgy több mindent készítettem Panko morzsával, eldöntöttem: az almával is kipróbálom. Más lehetőségen is gondolkodtam, és a natúr kukoricapehelyre, mint „bundázóanyagra” esett a választásom „próba, szerencse” alapon. Nagyon bevált, nagyon finom desszert került az asztalra.


Hozzávalók: 3-4 alma
- bundázáshoz: 1 tojás, 1 ek liszt, 1 mk fahéj, 1 mk porcukor, 2-3 ek morzsa
- sütéshez: 2 ek olaj 


Elkészítés:
Az almát meghámoztam, a közepét kivágtam és kb. 1 cm vastag szeletekre vágtam. Ezután, a szokásos módon, először lisztbe, majd tojásba és morzsába mártva, kevés olajon kisütöttem. A fahéjat és a porcukrot a liszthez kevertem, a kukoricapelyhet pedig előzőleg durvára őröltem. A fele almát Panko-morzsába, a másik felét pedig a kukorica-morzsába mártottam. Nagyon finom lett mind a kettő. A kukorica-morzsás kellemesen ropogós lett, míg a Panko-morzsás lágyabb. Ezt a kukoricapehely-morzsa-variációt ki fogom próbálni másra is.

11 megjegyzés:

trollanyu írta...

Gyerekkoromban sokat ettem ilyet:) Nagyon finom és egyszerű desszert. Nem tudom mi az a panko morzsa, abban nincs semmiféle adaklékanyag? Én magamnak készítem a morzsát, mindig van száraz péksüti, kenyér, kiszárítom és van egy nagyon erős többfunkciós turmixom,azzal szoktam megőrölni. Itt nem lehet minden boltban zsemlemorzsát kapni, ezért csinálom így, de mostmár maradok is ennél.

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! És tetszik, hogy nem kell sok olajban sütni.

mellissina2 írta...

Ezt a receptet viszem,szerintem mennyei,ismeretlen számomra!!Mindenhová odaérek egyszer,és csodákat találok!!!Köszi!!!:):):)

mellissina2 írta...

Kedves Wanna!
Éppen ideje volt,hogy ide értem!!!
lesz mit elvinnem!!! nagyon tetszik!!!

Roza írta...

Nagyon tetszik ez a desszert:) Ki kell próbálnom!:)

wanna írta...

Trollanyu@a panco-morzsa (Panko crumb), egy japán kenyér morzsa,ázsiai boltokban kapható, nincs tele adalékanyaggal.

Seafalcon írta...

Mi rántjuk az almát, azaz a klasszikus panírozást alkalmazzuk. Na, jó, az asszonykám, mert ennek ő a mestere.

wanna írta...

Flóra@igazán köszönöm, én semmit nem sütök sok olajban, fritőzöm sosem volt :)

wanna írta...

Mellissina@ AVE és köszönöm!
Örülök, hogy tetszenek a dolgaim, "néz rám máskor" is, ha teheted.

wanna írta...

seafalcon@nincs is jobb a klasszikus dolgoknál, csak szeretek új anyagokat, technikákat kipróbálni. Ez történt most is.

leon írta...

Gyönyörű és gondolom finom is ez a sült alma. Nagyon étvágygerjesztő már a fotón is.